Five days to dance 2019

“PA.RA.DE”

Inspirada en l'exposició de Bremen de les obres del
pintor alemany Max *Beckmann, Welttheater" ("El món del teatre") i/o
"El món és un teatre" que va estar exposada a Bremen l'any 2018.

Max *Beckmann va ser un dels artistes alemanys més destacats del segle XX. Va viure la derrota de la Primera Guerra Mundial, on va servir com a infermer, i on va emmalaltir la seua ànima.
D'esperit independent i solitari, va desenvolupar un estil expressionista amb un llenguatge completament personal, allunyat de qualsevol de les tendències dels seus contemporanis.
Va gaudir de reconeixement artístic en el seu propi país, en el breu temps d'abundància cap a finals dels anys 20.
Va fugir del país al qual mai retornaria, amenaçat per règim Nazi i va formar part de la gran llista que els d'Hitler van denominar "artistes degenerats", on es van trobar tots els moviments d'art modern, entre ells expressionistes abstraccionistes. Va iniciar una nova vida a Amsterdam i després als Estats Units.


Quadres de *Beckmann
La importància de les obres de Beckmann és històrica i pictòrica, l'evolució de la seua vida, marcada pels forts esdeveniments, es plasma clarament en l'estat d'ànim dels seus llenços, que vaguen entre l'optimisme i el pessimisme; l'ordre i el caos.

BREMEN, 2018

En les pintures triades durant l'exposició de Bremen el pintor captava i expressava la metàfora que els éssers humans som com a "marionetes de Déu", i la filosofia que cadascun de nosaltres som "actors del teatre de la vida" interpretant la nostra pròpia història i els nostres propis personatges.
El pintor va utilitzar aquests pensaments per a captar als éssers humans com a actors en diferents papers segons el moment, a vegades volent i unes altres sense elecció.
En els quadres, com en la pròpia vida, els personatges representen ser els directors de la seua pròpia existència, però altres vegades representen que són actors en ella (de teatre, circ, *varieté...ballarins, músics, acròbates).
En unes altres fins i tot són els espectadors, i molts dels seus quadres són *autoretrats que ens fan pensar en nosaltres mateixos.

Els quadres expressen un món molt acolorit i les formes són grotesques, no tan reals, exagerades, de formes fortes i expressions dures. Expressionisme alemany en ple drama social de les dues guerres mundials.
El món era un lloc molt cruel i decadent, i el contrast estava en l'expressió teatral i musical. Era la seua manera d'evadir-se de la realitat i de reflectir la realitat a través de l'art.

PA.RA.DE.

És una obra de gran implicació personal, amb escenes abstractes però de gran contingut escènic i grupal.
El món del "*Tanztheater" es reflecteix a causa de la influència de les pintures.
No es tracta d'una representació de les pintures, sinó de l'essència del tema i la influència del seu colorit, les seues expressions, les seues formes i caràcters... És una obra bastant “caricaturesca“, però permet als participants jugar amb les seues possibilitats, amb el seu caràcter, i expressar-se d'una forma molt personal.

MÚSICA:
Utilitzem música d'una banda musical de vent.
La *gravació consta de 10 obres de diferents autors, entre ells Hans *Eisler, interpretada per una orquestra d'instruments de vent, la banda musical „*Lauterblech“ de Bremen, que a Bremen la van tocar 13 músics en directe.

Etiquetas:

Escribe una réplica o comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.